26.7.21

Όταν οι γυναίκες τολμούν


Συγγραφέας : Μαρία Κωνσταντούρου

Κατηγορία Βιβλίου : μυθιστόρημα

Εκδόσεις : Α.Α. Λιβάνη
Επανέκδοση : Λαβύρινθος

Σελίδες : 311

Από την συγγραφέα του best seller 
«Σε βλέπω παντού»


Οπισθόφυλλο:
Έκλεισα τα μάτια κι άφησα το μυαλό μου να ταξιδέψει στην κλεψύδρα του χρόνου. Εικόνες από τη ζωή μου πέρασαν μπροστά από τα μάτια μου: ο γάμος μου, οι καβγάδες, οι γέννες, ο αγώνας μου να μεγαλώσω τα παιδιά μου, η μοναξιά μου... Προσπάθησα να διακρίνω κάποιες εικόνες από το μέλλον. Τίποτα! Ένα μαύρο χρώμα σαν καμένο φιλμ. Και δάκρυα. Τι είχα καταφέρει; Και τι μπορούσα να περιμένω από την υπόλοιπη ζωή μου; Μόνο αβεβαιότητα, μοναξιά και συμβιβασμούς. Ήμουν μόνη. Κι έπρεπε να τολμήσω. Να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου. Να ψάξω το μεγαλείο της αγάπης και να κάνω την κάθε μου μέρα μέρα χαράς. Εγώ έφταιγα για τις στενοχώριες μου, εγώ έφταιγα για τους συμβιβασμούς μου, τα μίση, τη δυστυχία μου. Εγώ έφταιγα για όλα. Έπρεπε να ξαναβρώ το χαμένο αυτοσεβασμό μου, ν’ αλλάξω τη ζωή μου. Έπρεπε να βρω το σωστό δρόμο. Έπρεπε να τολμήσω. Και τόλμησα!

Εντυπώσεις:
Οι πρώτες δυο σελίδες επαναλαμβάνονται προς το τέλος του βιβλίο και δηλώνουν την αρχή του τέλους αυτού. 
Γιατί το αναφέρω..;
Γιατί διαβάζοντας τις πρώτες δύο σελίδες αναφέρεται σε επίσκεψη σε μια χαρτορίχτρα. Τότε υπέθεσα , λανθασμένα, πως και το υπόλοιπο θα εξελισσόταν στο ίδιο ύφος και δεν θα ολοκλήρωνα η ανάγνωσή μου!
ΛΑΘΟΣ! Η διαφορά των δύο αυτών σελίδων που επαναλαμβάνονται είναι στο τελευταίες παραγράφους! 
Θα σε αφήσω να το ανακαλύψεις.....

Το εξώφυλλο με προέτρεψε σε καλοκαιρινή διάθεση , κάτι που επιλέγω να διαβάζω τα καλοκαίρια μου. Επόμενος και από το οπισθόφυλλο διέκρινα ότι θα ήταν ίσως οι ιστορία καθημερινότητας τεσσάρων γυναικών και θα περάσει χαλαρά η ανάγνωση μου.
Εδώ δεν έκανα λάθος! ΟΜΩΣ όσων αφορά τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς δεν ήταν καθόλου χαλαρά. Διάσπαρτα μέσα στις σελίδες του βιβλίου νοιώθεις όσα ακριβώς νοιώθουν οι τέσσερις αυτές γυναίκες. 
Μέσα από την διαφορετική καθημερινότητα της καθεμιάς τους, υπάρχει κάτι που έχεις ζήσει ακριβώς ίδιο και αν όχι εσύ τότε σίγουρα ένα κοντινό σου πρόσωπο.

Σκέψεις και συναισθήματα όπως φόβος, έκπληξη, απορία, απογοήτευση, πάθος, ευτυχία ενθουσιασμό και στο τέλος λύτρωση! 
Ναι! 
Όλα αυτά μέσα από τις 311 σελίδες της Μαρίας Κωνσταντουρου.

Τέσσερις φίλες που καθιέρωσαν να συναντιούνται σε συγκεκριμένο καφέ μια φορά την εβδομάδα και να λένε τα νέα τους, πέρα από τις όποιες άλλες κοινές συναναστροφές τους, μου θύμησε λίγο το sex and the sity. 

Οι τέσσερις αυτές γυναίκες όμως αντιπροσωπεύουν τέσσερις τύπους γυναικών που θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε από όλες εμάς.

Κοινό χαρακτηριστικό..; 
Ο διαφορετικός χαρακτήρας τους!

Κοινή ουσία..;
Η τόλμη για την πραγματικότητα της καθεμιάς!

Χαρακτηριστικές φράσεις:

"..η μοναδική μου έγνοια ήταν να προσφέρω χαρά και ικανοποίηση στους γύρω μου. Το «όχι» το χρησιμοποιούσα σπάνια..."

"...να απολαμβάνεις το γλυκό ποτό της χαράς τη στιγμή που η ζωή σ' το κερνάει και να κρατάς την υπέροχη γεύση του στο στόμα σου για όσο μεγαλύτερο διάστημα μπορείς. Ποιός ξέρει τί θα περιέχει το επόμενο ποτήρι της..."

"...ο άνθρωπος έχει τόση αγάπη στην καρδιά του, που φτάνει να αγκαλιάσει όλο τον κόσμο. Αναλογίσου πόσους ανθρώπους αγαπάς. Τον καθένα με τον τρόπο σου, βέβαια, όμως τους αγαπάς όλους.."

"... νικητής είναι αυτός που, όταν φτάσει η στιγμή να φύγει από τούτον εδώ τον κόσμο, ξέρει πως γεύτηκε τα πάντα, πως δεν άφησε στιγμή να πάει χαμένη, πως χώρεσε μες τη ζωή του όλα όσα βρέθηκαν στο δρόμο του. Η ζωή μας πρέπει να είναι γεμάτη και πλούσια για να άξιζε..."

Το σίγουρο είναι ότι στην αρχή νόμιζα ότι θα διάβαζα ένα χαλαρό μυθιστόρημα. Στη διάρκεια προβληματίστηκα και στο τέλος , χαμογέλασα κλείνοντας συνθηματικά το μάτι στη.. ζωή!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε τι σκέψεις σου..

Απλά σ'αγαπώ

Απλά σ' αγαπώ               Απλά σ' αγαπώ !       Συγγραφέας : Γιάννης και Μαρίνα                                              Αλεξά...